Lid in de Orde van Oranje-Nassau


RUURLO – Niets vermoedend van wat hem een aantal minuten later ten deel zou vallen zat Anton Bretveld zaterdagmiddag in de jurywagen naast de springring van clubterrein ’t Windmöllenveld. Daar vonden afgelopen weekeinde springwedstrijden van Landelijke Rijvereniging Ruurlo en Ponyclub Ruurlo plaats. Toen Bretveld werd gevraagd om even naar buiten te komen ‘overviel’ hem de publieke belangstelling en de aanwezigheid van burgemeester Joost van Oostrum van gemeente Berkelland op het clubterrein. Van Oostrum had namelijk een verrassing voor Anton Bretveld (75) in petto, waarop de Ruurloër absoluut niet voorbereid was. Hij reikte Bretveld namelijk de versierselen uit die behoren bij de Koninklijke Onderscheiding, Lid in de Orde van Oranje-Nassau.



Klik hier voor het volledige artikel