“Dit wil ik niet, mama..!”
- okt 10, 2010
- Door admin
- In RuurloVandaag
Ruurlo – “Dit wil ik niet, mama!” Dochter – een paar flinke turven klein – kijkt met grote ogen naar de twee touwen die over de beek zijn gespannen. Een beetje hardlopen en wat spannende spelletjes onderweg, dat was allemaal best leuk op deze vriendelijke herfstochtend. Maar, die touwen – die horen daar niet te hangen. Even verderop is toch een bruggetje om het water over te komen. Zus probeert het wel en uitschuift geconcentreerd over de twee touwen. De vrijwilliger had verteld dat er deze ochtend al vele deelnemers aan de Ruurlose survival in de halve meter diepe beek waren geplonsd. Maar zus staat nu aan de overkant triomfantelijk naar de andere overkant te zwaaien; er is een prestatie van jewelste verricht. En er wachten nog meer hindernissen op deze “overlevingstocht”, die georganiseerd is door de waterpolovereniging Schuurman BRC, Scouting Ruurlo en handboogschietvereniging Veldhoek. Zoals we mochten verwachten: een voortreffelijke organisatie. Naar verluidt hadden zich 400 deelnemers ingeschreven. Wat is er mooier dan samen met je ouders sportief in de bossen te hollen, klauteren, klimmen, kruipen en als toegift een zwempartij bij de finish.
“Kom op, mama, je kan makkelijk over die touwen…!”
Impressies op de FiLMPJe! ‘s
http://www.youtube.com/watch?v=iPW0FdsR_wU
Meest recente berichten
- Geen hondenketting maar ambtsketen én echte burgemeester op bezoek bij Johan en Dini Oltvoort
- Mevrouw Vruggink (79) en Liz Derksen (3) oudste en jongste deelnemers Avondwandelvierdaagse
- “Heb jij al eens een padelwedstrijd van dichtbij gezien? Ruurlo Open 2026 biedt de kans”
- Waterschap blij met regen en met kunstenaars
- Eerste Baakse Beek Kunst Biënnale 2026 van start
