Bussen-nostalgie in Ruurlo
- jun 03, 2011
- Door admin
- In RuurloVandaag

Ruurlo – Ik ben gek van oude bussen, alleen al vanwege het feit dat ik zelf twee jaar buschauffeur ben geweest. Na drie maanden opleiding mocht ik zelfstandig de passagiers van her naar der vervoeren. Mijn bus was er een van British Leyland, zeer robuust, zonder stuurbekrachtiging, maar wel met een aangename torsievering. Een versie trof ik vanmiddag aan bij Huize Ruurlo. De Stichting Historisch Streekvervoer Achterhoek in Winterwijk knapt dit oude materieel op en maakt er ritten mee, onder andere om de restauraties te kunnen bekostigen van de bussen en treinen die heel vroeger in de Achterhoek en de provincie Gelderland reden. De vrijwilligers hebben hun werkplaatsen naast het treinstation van Winterswijk. Zie ook www.stichting-hsa.nl Hierbij mijn nostalgische kennismaking, mee te beleven via het FilMPJe!
Meest recente berichten
- Geen hondenketting maar ambtsketen én echte burgemeester op bezoek bij Johan en Dini Oltvoort
- Mevrouw Vruggink (79) en Liz Derksen (3) oudste en jongste deelnemers Avondwandelvierdaagse
- “Heb jij al eens een padelwedstrijd van dichtbij gezien? Ruurlo Open 2026 biedt de kans”
- Waterschap blij met regen en met kunstenaars
- Eerste Baakse Beek Kunst Biënnale 2026 van start
